Co poniektóre strategie pozwalające na efektywną reklamę to łączenie psychologiczno-uczuciowe kontrahenta za pośrednictwem estetyki (filmów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych lub ewentualnie znanych w zbawienny sposób), pokazów (egzaminów, prób, dowodów). Przesłanie powinno wykorzystać stosowny moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Kontrahent rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono nieustannie powtarzane - na przykład za pomocą dodatków typu metalowe długopisy reklamowe.
W reklamie należy być szczerym, gdyż oszustwo tworzy u kontrahentów frustrację. Wywołuje, że czuje się on błędnie oraz prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie mogą nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje wiele przypadków, wypada, w następstwie tego być ostrożnym i uczciwym, co daje poprawniejsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama ma obowiązek dokonać rzeczowej propozycji konsumentowi. Propozycja ma obowiązek wyróżniać się od konkurencji (przewaga konkurencyjna. Ma obowiązek ona być na tyle interesująca, że wpłynie na pełny rynek docelowy artykułu.