Reklama pozwala na pieniężną niezależność mediów od państwa. Jednym z nadrzędnych zamiarów reklamy jest stworzenie popytu czy też zmodyfikowanie tendencji popytu danego towaru czy usługi. Rozumiejąc, że przy wprowadzaniu do obrotu produktu, fabrykant stara się rozpoznać rynek dla każdego towaru, reklama jest sposobem komunikacji, poprzez jaki informacja o towarze jest przekazywana konsumentom (grupie docelowej). Reklama zazwyczaj stara się osiągnąć tak nazywaną USP, innymi słowy unique selling proposition (unikalna propozycja sprzedaży) i zakomunikowanie jej klientowi.
To może przybrać formę jedynej przymiotniki towaru bądź postrzeganej korzyści - a te możesz zaprezentować na długopisy sitodruk na okrągło. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, iż względu na rosnącą liczbę zamienników, co raz bardziej tworzy się konstruowanie marki w reklamie. Bazuje ona na komunikowaniu cech, jakie dają pewną osobowość bądź też reputację fabrycznej marce. Oznacza to, że wartość danej marki odróżnia ją od konkurencji, a jej głównym zamiarem jest sprzedaż towarów, by osiągnąć kolosalne dochody.